Skapa överblick över leverantörer och potentiella leverantörer. Kategorisera, följ upp och gör tillgänglig i alla moduler.
Avancerade men lättanvända upphandlingsfunktioner. Möjlighet för medarbetare i organisationen att direktupphandla själva.
Administrera leverantörsavtalen under avtalsperioden och publicera till medarbetarna så att de kan söka, läsa och beställa från rätt avtal.
Hantera beställningar, attester och godsmottagning. Lättanvänd beställningsfunktion för fritextbeställningar av t.ex. tjänster.
En mycket lättanvänt intern beställningswebbshop där medarbetarna beställer upphandlade artiklar utan behov av utbildning.
Lättanvänd fakturamodul för automatiskt matchning av fakturor mot beställningar som gjorts i Kommers.
Skapa kontroll över projekt och kostnadsställen och ge cheferna överblick över pågående inköpsaktiviteter.
Ersätt pappersformulär och ostrukturerad e-post med ett lättanvänt webformulär där personer i organisationen kan meddela sina behov som sedan kan delegeras.
Skapa webformulär för informell informationsinsamling eller uppföljning av social hänsyn hos avtalsleverantörer.
Låt medarbetarna registrera reklamationer av varor eller tjänster som inte uppfyllt kraven eller avtalet. Inköparna kan sedan hantera.
Hantera sanktioner mot leverantörer som gjort allvarliga avtalsbrott eller som brutit mot regler som måste efterlevas.
Gör riskupplysningen och bevaka leverantörer med direktintegration mot Bisnode, Creditsafe, UC och Skatteverket.
Skippa utskrifter och skanning! Signera dokument elektroniskt direkt i Kommers och låt leverantörer signera elektroniskt på leverantörsportalen.
Hämta en varukorg med artiklar från leverantörens externa webbshop och genomför beställningen i Kommers. Lämplig för snabbrörliga artiklar.
Kommers Auktion är en option för att avsluta upphandlingar. Funktionen är helt integrerad i Kommers.
I Kommers Upphandlingsbibliotek kan du söka och läsa förfrågningsunderlag skrivna av andra organisationer.
I samarbete med Lexpress AB erbjuder Primona en rättsfallsdatabas för offentlig upphandling.
SingleSignOn höjer säkerheten, förbättrar användarupplevelsen och förenklar administrationen av användarkontona.
Analysmodulen ger direkt tillgång till analyserad inköpsdata och en dashboard.
Kommers Artificial Intelligence granskar och hjälper dig formulera kravtexter.
Läs om våra standardkurser för nya användare, avancerade användare och administratörer. Kundanpassade kurser erbjuds också.
Primona erbjuder utökad support vid speciella behov eller om hjälp behövs vid upphandling eller e-auktioner
Primona erbjuder tekniska tjänster och managementkonsulttjänster vid införandet av Kommers, i egen regi eller via samarbetspartners.