Ett fantastiskt 2019

Stort tack till alla våra kunder, partners och leverantörer för ett trevligt samarbete under 2019.

Vi vill först och främst tacka våra kunder för alla trevliga möten, synpunkter och hurrarop. Era synpunkter och förslag är ovärderliga. Det går alltid att göra mjukvaror bättre och vi är alltid lyhörda för att förbättra kontinuerligt.

Det senaste året har inneburit en fantastisk kundtillväxt för oss på Primona.

Vi fick förtroende av flera stora kunder som bland annat FMV, Försäkringskassan, Stockholm stad, Trafikverket och Veidekke men vi är lika glada för alla kunder, stora som små. Vi får nya förfrågningar nästan dagligen, från både svenska och utländska organisationer, från både offentliga myndigheter och privata företag.

Vår produkt Kommers har bevisat sig klara mycket högt ställda krav på funktionalitet, användarvänlighet och säkerhet.

Som vanligt har det under 2019 tillkommit en lång rad nya funktioner och förbättringar. Vi lyfter de olika modulerna kontinuerligt. Under året lanserades även en ny layout på leverantörsportalen och under 2020 planerar vi att lansera en dito för inköpsportalen som kommer att kallas release 7. Vi ser en ökad efterfrågan på andra leveransmetoder än molnltjänster och Kommers eNterprise i egen drift eller i privat moln är mycket efterfrågad. Mycket av utveckling drivs av behov och krav från kunder men vi blir allt oftare tillfrågade om vad vi anser vara bästa praxis inom inköp. Vi driver även en del innovationer som t.ex. AI-tjänsten KAI som utvecklas i samarbete med spanska The ReUse Company. KAI är din nya medarbetare som hjälper dig vid formulering av kravtexter, ett nytt och spännande område som vi tror kommer att betraktas som oumbärligt i framtiden.

Allt ovan har varit möjligt tack vare våra kompetenta medarbetare som gör ett mycket professionellt arbete.

Vi har alla slitit hårt under året. Vi tackar även våra konsultpartners som tillför projektledarkompetens och säkrar våra stora leveranser.

Vi är i full färd med att förstärka vår organisation. Denna vecka hade vi nöjet att välkomna Marina Hultin till vårt team. I början av nästa år börjar ytterligare 3 medarbetare. Samtliga har arbetat i Kommers och förstärker utveckling, support, kundkontakter och projektarbete. Vi kommer att rekrytera fler medarbetare under 2020. Det är nu trångbott i Primonas huvudkontor och vi kommer att flytta till nytt kontor i centrala Stockholm under 2020.

Tid att tänka på de som inte har det så bra

Oroshärdarna i världen är många. Vi skickar därför inga julkort eller julgåvor i år heller utan vi skänker därför en gåva till Läkare utan gränser.

 

En riktigt avkopplande God Jul och Gott Nytt År från oss alla på Primona!

 

Aktuellt

Primona önskar användare, kunder och samarbetspartners en Glad Påsk!

Upphandling och inköp har aldrig varit lättare

Med inköpssystemet Kommers hjälper Primona offentliga och privata organisationer att få kontroll och effektivisera sina upphandlingar, leverantörsavtal och beställningar – från behov till faktura. Kommers gör det lätt att handla rätt.