Support för inköpande organisationer

För kontaktuppgifter se kundspecifika uppgifterna under Kontakta support i sidfoten i Kommers.

Om din organisation använder SingleSignOn

  1. Se till att du först är inloggad på nätverket (om du reser anslut först till kontoret med VPN)
  2. Klicka på länken till Kommers på intranätet

Om du har problem att logga in

  1. Klicka på Glömt lösenordet?
  2. Ange användarnamn och klicka Skicka lösenord
  3. Du får  ett mejl med ett  temporärt lösenord
  4. Logga in med det lösenordet
  5. I din användarprofil i högra överkanten, klicka på Ändra lösenord och ange ett nytt lösenord (2 ggr). Spara!

Teknisk support för leverantörer

För teknisk support använd funktionen Kontakta oss i sidfoten i Leverantörsportalen och välj Primona Teknisk Support som mottagare. Om du gör det inloggad så har vår Support automatiskt alla dina kontaktuppgifter.

Om du har problem att registrera konto eller att logga in:

1. Kontrollera att du är på rätt leverantörsportal. Flera av våra kunder har egna portaler. För en översikt se www.kommersannons.se och klicka sedan på Offentlig sektor eller Privat sektor i menyn överst på sidan.

2. När du registrerade ett nytt konto skickas ett aktiveringsmejl från noreply@kommersannons.se för att kontrollera att du är ägare av e-postadressen du uppgivit. Du måste aktivera ditt användarkonto med länken i aktiveringsmejlet för att kunna logga in. Det kan ta upp till 15 minuter innan aktiveringsmejlet kommer. Kontrollera även spam-mappen i ditt e-postprogram. Observera att om du beställer ett nytt aktiveringsmejl så kommer länken i det gamla mejlet inte längre att fungera. Du måste då vänta på det nya mejlet.

3. Du loggar in med din e-postadress och det lösenord du själv angav när du registrerade kontot. Om du har glömt ditt lösenord kan du beställa ett nytt via länken i vänsterkanten på inloggningssidan.

4. Om inget av ovanstående hjälpte kontakta vår Support via Kontakta oss-funktionen i Leverantörsportalens sidfot. Oinloggad måste du ange din e-postadress noggrant. Beskriv ditt problem och uppge eventuellt ditt telefonnummer.

Om du har frågor om en upphandling ska du kontakta upphandlaren/inköparen via funktionen för frågor&svar i upphandlingsärendet.

Om du blivit inbjuden till en riktad upphandling måste du logga in exakt med den e-postadress som meddelandet skickades till.

Teknisk support via telefon och e-post
Se banner nedan

Kontakta support

Det går att ringa oss på 08-6123453, helgfria vardagar mellan 08:00-17:00. Du kan skicka mejl när som helst.