Back-end developer

Om tjänsten

Vi söker en programvaruutvecklare med inriktning mot användarvänliga databaslösningar och back-end design. Som person är du lösningsorienterad, har god kunskap om användarvänliga lösningar och förmåga att leverera bra kvalitet. Tjänsten innefattar djupa kunskaper i databas-arkitektur men även upp till användargränssnitt.

Du kommer att vara en viktig medlem i det mycket kompetenta team som utvecklar det framgångsrika upphandlings- och inköpssystemet Kommers. Vi arbetar agilt i tvåveckors-sprintar och lämnar stor frihet för tekniska lösningar inom kravspecifikationen. Du kommer att arbeta nära kollegor, vår marknadsorganisation och delta i kundprojekt.

Om dig

Du bör ha en högskole-, civilingenjörsexamen eller motsvarande. Har du några er års erfarenhet av utveckling i stora eller mindre projekt är det meriterande. Om du kommer direkt från högskolan kan rätt erfarenhet och intresse vara tillräckligt. Du håller dig gärna i framkant och lär dig nya teknologier och arbetssätt. Likt oss brinner du för agila metoder och processer.

Rollen kräver god förståelse för databas-applikationer, tekniska gränssnitt och integrationer och innefattar inte bara utformning utan även genomförande. Det är viktigt att du är självgående och van att ta ansvar för flera utvecklingspunkter parallellt och leverera din uppgift enligt plan, med kvalitet och yrkesmässig stolthet.

Det är viktigt att du har bra samarbetsförmåga och att du kan uttrycka dig obehindrat skriftligt i svenska och engelska.

Formella krav

Ett par års yrkesvana är önskvärt med ej ett krav. Du ska kunna programmera i C# eller Java. Vi arbetar i Microsoft C#, .net, databasapplikationer.

Meriterande

Det är meriterande om du är duktig på något/några av dessa områden: Webdesign, AJAX, JQuery, MVC, IIS, ASP, LINQ, Visual Studio, html, CSS, Javascript, MS SQL Server, nHibernate, nUnit, Scrum och Clean Code. Erfarenhet av elektronisk handel (EDI).

Om anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Arbetsplatsen är förnärvarande Fleminggatan 20A, gångavstånd från centralstationen. Under 2019 flyttar vi till nytt kontor även den i centrala Stockholm. Arbete på distans eller under pendling accepteras.

Om Primona

Primona utvecklar lösningar inom inköp och elektronisk handel. Produkten Kommers erbjuds som både modulär och nyckelfärdig lösning för upphandling, inköp, avtalshantering och e-handel. Bland kunderna återfinns genomgående namnkunniga organisationer inom både offentlig och privat sektor. Kommers hjälper kunderna att effektivisera och få kontroll på sina upphandlingar, leverantörsavtal och beställningar – från behov till faktura. Ledstjärnan vid utveckling är att kontinuerligt ta fram lösningar som är intuitiva och så lättanvända som möjligt. Primona erbjuder även kompletterande konsulttjänster för integrationer, systemutveckling och projektledning - direkt eller via samarbetspartners.

Frågor och ansökan

Kontakta Anna Hedin på MaxKompetens:
E-post: anna.hedin@maxkompetens.se
Tel: +46 (0)73 056 55 54
Ange referens "Back-end developer Primona"

 

Fler lediga tjänster

Aktuellt

Primona önskar användare, kunder och samarbetspartners en Glad Påsk!

Upphandling och inköp har aldrig varit lättare

Med inköpssystemet Kommers hjälper Primona offentliga och privata organisationer att få kontroll och effektivisera sina upphandlingar, leverantörsavtal och beställningar – från behov till faktura. Kommers gör det lätt att handla rätt.