Chef för Projektkontoret

Primona utvecklar lösningar inom inköp och elektronisk handel. Produkten Kommers erbjuds som både modulär och nyckelfärdig lösning för upphandling, inköp, avtalshantering och e-handel. Bland kunderna återfinns genomgående namnkunniga organisationer inom både offentlig och privat sektor.

Kommers hjälper kunderna att effektivisera och få kontroll på sina upphandlingar, leverantörsavtal och beställningar – från behov till faktura. Ledstjärnan vid utveckling är att kontinuerligt ta fram lösningar som är intuitiva och så lättanvända som möjligt. Primona erbjuder även kompletterande konsulttjänster för integrationer, systemutveckling och projektledning - direkt eller via samarbetspartners.

Primona har stora framgångar inom systemlösningar för upphandling, avtalshantering och inköp med e-handel. Vi expanderar inom området för elektroniska beställningar och fakturor och behöver nu ännu fler medarbetare.

Chef för Projektkontoret

Primona söker en erfaren Projektledare som vill ta steget att ansvara för att bygga upp och leda vårt Projektkontor samtidigt som du också arbetar som Projektledare med införande av affärssystem för inköp. Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp.

Om tjänsten

Vi söker en erfaren person som kan hjälpa till att bygga upp vårt leveransteam. Du och ditt team kommer att arbeta med att driva införandeprojekt av vårt system Kommers vilket innefattar bland annat:

  •        Planera införanden
  •        Analysera kravspecifikationer
  •        Vara kundens huvudkontaktperson under införandeprojektet
  •        Tillsammans med produktägare planera in uppdrag för vår utvecklingsavdelning
  •        Följa upp aktiviteter och kontrollera arbetade timmar
  •        Ansvara för den löpande ekonomisk rapportering och avstämning mot projektbudget
  •        Rapportera framskridande till kunden och internt
  •        Hantera ändringsbegäran och förståelse för ändringars påverkan på projektet. Vid behov förhandla enskild eller tillsammans med kundansvarig.
  •        Delta praktiskt vid workshops, kravställning, testning av ny funktionalitet och datamigrering vid behov

Om dig

Vi ser gärna att du har minst 5 års erfarenhet av projektledning av IT-projekt. Du arbetar förmodligen idag på heltid med att driva införandeprojekt för någon form av affärssystem. Din arbetsmetodik gör att du kan hålla koll på flera projekt och aktiviteter samtidigt. Du är strukturerad och snabb på att sammanställa och rapportera.

Du har lätt för att kommunicera både med kunder, ekonomer och med teknisk personal. Du är strukturerad, diplomatisk och en motiverande ledare. Du drar dig inte heller för att själv hugga i om du ser att det behövs.

Du har en högskole-, civilingenjörsexamen eller motsvarande och det är meriterande om du har kunskaper om inköpsprocessen, elektronisk handel och systemintegrationer på arkitekturnivå.

Intresserad?

I denna rekrytering samarbetar vi med 10TON Rekrytering AB. Om du har några frågor ber vi dig kontakta Hans Wahlgren på hans@tioton.com

Aktuellt

Primona önskar användare, kunder och samarbetspartners en Glad Påsk!

Upphandling och inköp har aldrig varit lättare

Med inköpssystemet Kommers hjälper Primona offentliga och privata organisationer att få kontroll och effektivisera sina upphandlingar, leverantörsavtal och beställningar – från behov till faktura. Kommers gör det lätt att handla rätt.