Applikationsspecialist inköp och upphandling. Norska eller Danska meriterande.

Primona har stora framgångar inom systemlösningar för upphandling, avtalshantering och inköp med e-handel. Vi expanderar och behöver fler medarbetare för kundsupport och leveransprojekt, gärna med flytande kunskaper i norska eller danska.

Beskrivning av tjänsten

Vi söker en applikationsspecialist för e-upphandling och e-handel. Vi på Primona är måna om att medarbetare ska ha en varierande vardag och att man ska få arbeta med olika typer av uppgifter. Under en arbetsvecka så erbjuder vi en varierande tjänst som växlar mellan eget arbete med konfigurering i Kommers och uppgifter med kundkontakt där du supportar användare av Kommers via telefon, mail och Teamsmöten.

I tjänsten kommer du delvis arbeta i Primonas support där vi hjälper användare hos våra kunder med användarfrågor och tekniska frågor gällande deras kundmiljö i Kommers. Den andra delen av tjänsten är att hjälpa till med konfiguration av system, delta i projektmöten, utarbeta lösningsförslag, utbilda nya användare, testning av de nyutvecklade funktionerna, skriva dokumentation och bistå med användarsupport.

Arbetsplats kan diskuteras, antingen kan kontoret på Vasagatan användas som bas men det går också att utgå hemifrån vilket innebär att bostadsort utanför pendlingsavstånd till Stockholm är möjligt. Vi erbjuder ett frikostigt friskvårdsbidrag och sedvanliga försäkring och pension.

Om dig

Du förutsätts ha någon form av eftergymnasial utbildning. Det är viktigt att du är noggrann, analytisk, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i projekt tillsammans med kunder. Grundkraven är:

  • Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
  • Mycket god datorvana.
  • Goda kunskaper i Windows och Office-paketet
  • Erfarenhet från administrativt arbete där hög noggrannhet krävts

Det är meriterande om du har en eller flera av följande kompetenser:

  • Norska eller Danska obehindrat i tal och skrift.
  • Erfarenhet av arbete i supportfunktion eller service desk, antingen 2nd line eller 1st line
  • Kunskaper om attestrutiner, kontering, standarder för e-handel på en översiktligt teknisk nivå
  • Erfarenhet från konfiguration av t.ex. affärssystem samt förståelse för inköp eller ekonomi är meriterande.
  • Erfarenhet från privat eller offentlig upphandling och avtalshantering.

Om anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Primona tillämpar provanställning 6 månader. Säkerhetsprövning kan komma att ske. Arbetsplatsen är i första hand vårt kontor i Stockholm men vi är flexibla så länge du är bosatt i Sverige. Primonas huvudkontor ligger idag på Vasagatan 50, ett stenkast från Stockholms central.

Om Primona

Primona är en växande systemleverantör inom inköp. Bland kunderna återfinns genomgående namnkunniga organisationer inom både offentlig och privat sektor. Affärssystemet Kommers är modulärt och hjälper kunderna att effektivisera och få kontroll på sina upphandlingar, leverantörsavtal och beställningar – från behov till faktura. Primona erbjuder även kompletterande konsulttjänster för integrationer, systemutveckling och projektledning - direkt eller via samarbetspartners.

Frågor och ansökan

Maila goran.tysk@primona.se med rubriken "Ansökan Applikationsspecialist Inköp"

Aktuellt

Primona önskar användare, kunder och samarbetspartners en Glad Påsk!

Upphandling och inköp har aldrig varit lättare

Med inköpssystemet Kommers hjälper Primona offentliga och privata organisationer att få kontroll och effektivisera sina upphandlingar, leverantörsavtal och beställningar – från behov till faktura. Kommers gör det lätt att handla rätt.