Kommers Order

I Ordermodulen hanteras beställningar, beställningsattest och godsmottagning. Beroende på konfiguration och systemrättigheter finns möjlighet att göra enkla fritextbeställningar med eller utan avtal eller direkt från upphandling.

För mycket lättanvänd beställning för organisationen används Kommers Webbshopsmodul. Det går också att hämta varukorg från en leverantörens externa webbshop med optionen Kommers Punchout.

Integrerad elektronisk handel

  • För leverantörer utan e-handelsintegration skickas inköpsordern som e-post från Kommers Leverantörsportal. Portalen är sjävinstruerande för leverantören och kräver ingen administration alls av inköparen.
  • Hantering och status på beställningar fungerar på samma sätt oavsett om det är en fritextbeställning, som punchout från en leverantörs webshop, eller om beställningen har skapats i Kommers Webbshopp.
  • Beställningar, attester och godsmottagning kan snabbt göras direkt i mobiltelefonen, vilket underlättar för medarbetarna.
  • Gränssnitt finns för att skicka orderdata till externa fakturahanteringssystem.

Våra moduler

 

Här kan du läsa mer om Kommers moduler för privata företag



 

Följande moduler finns för Kommers eNtry

Läs mer om Kommers eNtry

Med Kommers eNterprise väljer du moduler helt fritt

Läs om Kommers eNterprise

Här är några tilläggsoptioner som du kan välja på


Följande tjänster erbjuds privat sektor

Läs mer om tjänster